Vem är jag?

Ja men vem är hon då, hon som bloggar här?

Och varför vill hon blogga om unga utsatta egentligen?
Det som är så jobbigt.

Ja, du har rätt. Det är hejvetes jobbigt (min mamma gillar inte att svära och säger hejvete istället). Men vi måste våga gräva oss in i det jobbiga, bli lite såriga om händerna.

C14år

Så här såg jag ut när jag gick i högstadiet. Jag hade en handfull fina vänner, bra lärare och fantastiska föräldrar. Ändå gjorde de åren så ont. Ett förfluget ord här och där, en gliring om att man var för duktig eller syntes för mycket. Även om de orden var långt ifrån så hårda som de som ekar mellan skolväggarna idag gjorde de ändå ärr i själen.

När jag några år senare hade uppfyllt några drömmar och blivit chefredaktör på tjejtidningen Frida som 20-åring mötte jag så många öden. Både tjejer och killar som hade det jobbigt och inte hade någon att vända sig till. Inte föräldrarna. Inte någon kompis. Inte någon på skolan. Därför vände man sig till en journalist/chefredaktör. Och så är det fortfarande. Efter boken 14 år till salu har jag läst (och svarat på) oändligt många svarta mejl från unga som gör illa sig själva på olika sätt. Som dövar själens ångest med fysisk smärta.

Det är för er jag bloggar.
För att ni ska synas.
För att de vuxna runt omkring er ska få en hint om att ni finns, överallt, även om ni inte är så synliga. Era rop på hjälp är så små, även om de finns där – men ni är inte ensamma.

Nu kör vi.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vem är jag?

  1. erviluca skriver:

    Jag jobbar med ungdomar ständigt. Det finns MÅNGA ledsna utsatta ungdomar ”där ute” och jag skriver också för dom på min blogg: FAMILJETERAPEUTEN

  2. okänd skriver:

    Är det du som är tessan i boken 14 år till salu?

Kommentera

