Vem ska trösta Knyttet

Idag var jag i en lekpark med vår ett och halvtåring.

Vi gungar under solen.
Tittar på dagisbarnen i gula västar.
De äter äpple.
Gungar också lite.
Någon ramlar.
Sedan är det plötsligt dags att gå tillbaka till dagiset.
Fröknarna (en manlig också) har ett himla sjå med att samla ihop alla barnen.
Några vill gå (tjejerna). Andra vill inte (killarna).
– Nu går vi, Gabriel, hojtar en av fröknarna till den kille som uppenbarligen heter Gabriel.
Han vill inte.
– Då går vi utan dig, säger fröken.
Gabriel säger ingenting. Han står kvar vid gungan. Resten av dagisgruppen går.
Gabriel står kvar länge, länge. Pillar med en pinne, knuffar på gungan.
Vill inte svara när jag frågar om han inte ska gå, han också.
Fröknarna tittar inte bakåt. De bara går. På riktigt. Till slut måste jag också gå, men jag undrar så hur det gick. Någon av fröknarna måste väl ha kommit tillbaka och hämtat Gabriel?
Visst måste de?

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vem ska trösta Knyttet

  1. Paulina skriver:

    Det får vi hoppas, han kan ju ej stå kvar där i evigheter….:)Kram

  2. Tessan skriver:

    Usch, jag har svårt för sånt där. Vad ger det för signaler till barnet? Att man bara går och lämnar honom kvar, att ingen bryr sig om att få med honom?Jag tror väldigt lite (inte ett dugg!) på det där med hot i barnuppfostran i huvudtaget. Barnet lyssnar av helt fel anledning, enligt mig.

Kommentera

