Ett drag blir en aning djupare

Jag jobbar med en otroligt ambitiös artist som heter Jasmine Kara. Hennes nya skiva och bok kommer i augusti, jag är redaktör för hennes manus. Ville bara tjuv-dela med mig av en passage som jag tror att många av er känner igen sig i.

Mamma står ute i köket och hackar lök till kebaben som pappa ska laga.

– Massoud kan du komma lite?, ropar hon från köket till vardagsrummet där pappa sitter och tittar på tv. Emilia kommer in och är strålande glad för hon fick mvg på sitt matteprov. Man känner köttlukten och doften av kryddan Sumac ända in i badrummet där jag sitter med det blodiga rakbladet i handen. Jag har ännu bara putsat på ytan av huden och inser att jag inte skar mig djupt nog. Det gjorde helt enkelt inte tillräckligt ont. Det sticker bara till i såret och tårarna börjar rinna långsamt från ögonen som redan är röda av gråt. För varje rispning tänker jag på en anledning. ”Jag förtjänar det här för jag sprang ifrån honom”. ”Jag är äcklig”. ”Jag är värdelös”.

Ett drag till som blir en aning djupare. Jag börjar göra fler och fler och snart är hela armen täckt av blod och jag ser inte ens vart rakbladsdragen har gått. Blodet forsar ner i badkaret och jag känner en smärtsam men skön känsla. Det är så det ska vara. Jag får gå med långärmat och långbyxor varje dag tills ärren går bort, men det gör mig inget.

 Jag hör hur mamma skrattar inifrån köket

– Du är galen Massoud! Emilia kan du fatta vilken galen pappa du har? säger mamma fnittrande.

– Karro har du duschat klart snart? Maten är klar!

– Jag kommer strax mamma! Ska bara smörja in mig med bodylotion.

Jag låter kranen rinna över mina armar och ben tills blodet lugnar sig och jag kan sätta på plåster och bandage som jag har gömt bakom hyllan i badrummet. Där har jag också gömt mina rakblad. När jag lindat om de öppna såren känner jag mig starkare. Jag torkar tårarna sminkar mig lite snabbt och är nu redo att möta familjen med ett leende och äta av den persiska maten som de har lagat.

Vi pratar om Emilias matteprov och mammas dag på jobbet. Pappa är helt inne i maten och har  kinderna prickiga av riskorn. Mamma frågar hur min dag i skolan var, och jag säger att den var bra, helt vanlig och inget speciellt med. Jag gick aldrig till skolan den dagen.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

