"Det finns ju tjejer som gillar sådant"

På tal om Göran Lindberg-fallet, före detta polischefen.
En av de utpekade sexköparna säger något intressant, liksom i förbifarten, i en artikel i Svenska Dagbladet.

”Det var aldrig tal om att betala något, det finns ju tjejer som gillar sådant. Men det var en galen grej att göra och det var jäkligt dumt”.

Det var aldrig tal om att betala något.
Det finns ju tjejer som gillar sådant.

Och det är här man ser förnekelsen i sin allra fulaste ”det var inte jag, hon ville ju”-skepnad.

Jag har haft mailkontakt med en av flickorna som berättar om sina möten med misstänkte Göran Lindberg och hans män.
”Nej, jag tog aldrig betalt. Jag gjorde det för att jag mådde så dåligt, och de tryckte på exakt rätt knappar just då. Jag gjorde det för att vara rädd och för att jag redan kände så mycket skam för det jag hade gjort med andra killar tidigare i livet. Vad kunde bli värre, liksom?”.

Så skrev hon.

Kanske kan vetskapen om att det finns så mycket mer bakom orden man uttalar, bakom leendet man ser, kanske kan den vetskapen få rättsväsendet att inse hur komplicerade de här fallen faktiskt är.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till "Det finns ju tjejer som gillar sådant"

  1. Miafiah skriver:

    Vilket jättebra initiativ av dig att försöka hjälpa de unga en tumme för detta, förstår precis vad du menar…Synd bara att inte vuxna kan inse deras fel och kraftiga brister utan att det skall drabba oskyldigt unga..Kämpa på!! ha det bara bäst

  2. VragarVivianne skriver:

    Även om det finns blåsta tjejer som gillar att göra sånt måste mannen använda sig av sunt förnuft och detsamma gäller kvinnor i höga positioner som lockas av män som gillar att gå över tillåtna gränser.

  3. Caroline Engvall skriver:

    Sund förnuft, helt rätt. Synd att det inte används av fler.

Kommentera

