Kerstin lyfter frågan

Jag känner en väldigt bra journalist, som jag litar på. Hon vill fråga en sak. Se nedan.

Att svenska barn säljer sex vågar ingen tala om. Än.

Det finns förstås några som vet. Som Caroline, och en handfull psykologer och socionomer.

Men i vuxenvärlden är vi märkvärdigt ovetande. Vi är många föräldrar som inte tror att något sådant skulle kunna pågå i våra barns liv, att de här tjejerna och killarna nästan inte finns, och framförallt skulle vi själva se och förstå och kunna förhindra övergreppen. För vi känner våra barn.

Men så är det inte.

Och jag skulle vilja lära mig mer om detta.

Vem vill hjälpa mig? Vem kan och vill skriva och berätta med egna ord?

Caroline vet vem jag är. Jag heter Kerstin, har jobbat en massa år som journalist på Aftonbladet, och är bra på att lyssna.

Du når mig på: kerstin.weigl@aftonbladet.se

 

 

 

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

