Slå dig själv i huvudet med Tina

Jag försöker beta av så många Sommarvärdar-i-P1 jag kan (lyssnar alltid på nätet i efterhand), och våndas när en del är hafsiga och trista. För utrymmet, den där eftertraktade timman, kan gå till så många bättre. Som Tina Jansson, sommarpratare på onsdag den 21 juli. Lyssnarnas val. ALS-sjuk och så klok, så mycket att lära oss andra. Påminna oss om hur underbart det är att smaka, lukta, känna.

Slå dig själv i huvudet med hennes blogg.
Här är ett nyligt inlägg:

Vi sitter här och minns Albanien 2007.
Skuggan, värmen, lugnet
påminner om dagens första kopp kaffe på hotellet vid stranden. Fattas bara plask från poolen och ljudet av tärningar mot plastbord.
Jag kan inte åka tillbaka till Albanien nu.
Tur att jag har varit där.
Tur att jag kan minnas.

Jag har också hållit den där handen jag drömmer om att hålla igen.
Jag har hållit den så många gånger att jag minns precis hur min hand ligger i den, hur det känns under mina fingrar på ovansidan av handen.
Lent.
Tur att jag gjort det.
Tur att jag minns.

Jag minns vattnet runt hela kroppen när jag simmar.
Jag minns inte att det var kallt,
bara ljummet.
Ljummet när jag simmar.
Sol när jag stiger upp.
Minns jag.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Slå dig själv i huvudet med Tina

  1. Alexia skriver:

    Läste om henne i DN idag. Blev sugen på att lyssna på hennes sommarprat.

Kommentera

