Skillnader i barnsexåtal

Hej kära läsare, jag är tillbaka. Det har varit en minusvecka, ibland finns det ju sådana, när det mesta går fel.
Men nu ska vi repa oss.
Och under tiden hinner det tyvärr skrivas rubriker som sargar väldigt många unga (jag vågar inte ens tänka på hur många händelser som har hunnit inträffa som INTE ger rubriker).

Men en positiv nyhet är i alla fall att man nu (äntligen) har upptäckt att det finns stora skillnader i hur barnsexbrott hanteras i landet. I Eskilstuna leder 79 procent av de anmälda brotten till åtal. I Karlskrona och Luleå bara fem procent.

Nu kräver åklagarmyndigheten skärpning.
Tack åklagarmyndigheten.

Nu ska vi bara se till att ännu fler vågar och orkar anmäla och får stöd hela vägen genom rättegången.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Skillnader i barnsexåtal

  1. Johanna skriver:

    Hej! Jag har en fråga som kanske är privat för Tessan, men skulle bli väldigt glad om du svarade.Vilket år var det Tessan började sälja sex?Jag har undrat det sen jag började läsa boken.

Kommentera

