Novahuset hjälper dig

Paulina, som jobbar med Novahuset, och själv har varit utsatt för hemska övergrepp, är en fantastisk person som med sina erfarenheter kan hjälpa och stötta andra. Här pratar hon till er, kära bloggläsare, genom min blogg.

Har du varit utsatt för sexuellt tvång eller våldtäkt?
Säljer du sex?
Är din partner svartsjuk och kontrollerade?
Känner du dig kränkt eller hotad?
Eller känner du någon som blir det?

Hos oss kan du få stöd och hjälp.
Om du har frågor kring sex, krav och andra frågor är du även välkommen att höra av dig.

Det finns tyvärr inte många ställen dit de som säjer sex, använder sex som självskadebeteende eller utnyttjas sexuellt kan vända sig.
Vi på Novahuset erbjuder råd och stöd, hjälp med ev polisanmälan (inget vi tvingar er till, det är helt upp till er), stöd i rätten mm. Vi jobbar också förebyggande ute i skolor och bland myndigheter för att öka kunskapen och ett bra bemötande av dessa utsatta.
Vi har mail och msnjour tre dagar i veckan. 
Hos oss kan du vara anonym och vi för inga jornaler och vi har tystnadslöfte. Hos oss är inga probem för små eller stora, vi är där för dig. Du kanske bara önskar prata med någon utomstående om allt och inget.

www.novahuset.com

 ”Jag var så full, jag kanske inte ens sa nej”
/Jonna 17 år

 ”Han var ju min pojkvän som jag var kär i, då kan jag väl inte kalla det våldtäkt?”
/Sandra 19 år

 ”Jag hade ju legat med rätt många innan, jag får väl skylla mig själv. Ingen kommer att tro mig ändå”
/Marie 29 år

 ”Det var ju inte så farligt, vet inte ens om jag kan kalla det övergrepp ens. Men jag mådde dåligt efter”
/Anna 25 år

Att det var min pappa som var gärningsmannen var extra svårt att uttala.
/
Kristin 21 år

Det började så oskyldigt, med en bild via webcamen
/Hanna 15 år

När jag började få ersättning vad det som om jag liksom ville ta kontrollen, kan väl säga att jag tillät dem våldta eller utnyttja mig. Jag dög ju ändå inte till något annat. Det blev liksom istället för att skära mig, som ett självskadebeteende.
/ Lizzie 16 år

 

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

