Pocketpris på bokmässan

Teddie_juli0700048.jpg

Kära Tessan.

Jag skulle så gärna ha velat haft dig vid min sida i fredags.
Inte bara för att jag var så nervös att jag trodde att hjärtat skulle hoppa upp ur näsborren – utan för att det här priset är till dig.
Platinapocketdiplomet på bokmässan för 150 000 sålda pocket-ex av 14 år till salu är din förtjänst. Utan dig – inget pris.
Jag skulle så gärna ha velat att du hade varit där och hört de fina orden konfrencier Babben Larsson sa om boken.
Jag skulle så gärna velat att du hade varit där och fått välförtjänta kramar av de andra författarna (ja, inte Guillou förstås, han är en gammal älg, men av Mari Jungstedt speciellt).
Nu får du vara med så här istället. Genom bilderna. Och mitt tal.

”Kära författarkolleger och publik.
Jag är så stolt att få vara här idag i ert sällskap, men allra mest stolt är jag att en bok som har berört så många unga och vuxna faktiskt kan sälja så här många exemplar och faktiskt kan göra nytta.
Idag har sex som självskadebeteende blivit ett ämne vi pratar om och debatterar, det känns i hjärtat.
tack till mina förlag, Kalla kulor och Pocketförlaget – men mest av allt tack till Tessan för att du vågade berätta din historia som har hjälpt så många.
Tack.”

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

