16-åriga tjejen i Malmö är inte ensam

Från pocketgaleglamour till det jag egentligen sysslar med dagarna i ända.
Utsatta tjejer, tjejer (och killar) som använder sex för att skada sig själva.

I Malmö tingsrätt har ett mycket intressant mål satt punkt (eller, kanske punkt punkt punkt?) idag. Intressant – för att den 16-åriga flickan i fråga hade ett självskadebeteende. Hon lät den 32-årige mannen utsätta henne för förnedring, pisk och kiss-sex, trots att han visste att hon var skör.

Flickan fick bland annat skriva på en ”slavansökan” där det stod: ”Jag är en slav, en äcklig smutsig hora och vill behandlas som det, jag vill bli utnyttjad, plågad och ordentligt förnedrad tills jag knappt kan hålla tillbaka tårarna och de tysta skrik som kvävs inombords”.

De tysta skrik som kvävs inombords.
Jag möter det så ofta.
Tjejerna som använder sex för att döva den smärta som tränger upp inom dem inifrån.
Givetvis är de ett lätt byte för männen – hur mycket de än samtycker.

Mannen friades, något annat var inte väntat.
Åklagare Ulrika Rogland kommer att överklaga, det var också väntat.

Det viktiga är att vi inte glömmer bort alla tjejer som liksom den 16-åriga flickan låter sig utnyttjas och sedan snurrar in sig i ännu mer skam och skuld. Som tvingar sig själva att ha ännu mer sex för att döva själssmärtan.
De tjejer som aldrig syns i tingsrätten – just för att de som utnyttjar dem har lagen på sin sida.

Det är hög tid att vi alla väcker frågan vad som händer med dessa unga efteråt. Hur de ska kunna ta sig ur detta självskadebeteende som varken syns eller hörs – men som orsakar hela vårt samhälle oändlig skada i förlängningen.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till 16-åriga tjejen i Malmö är inte ensam

  1. Malin skriver:

    Jag tycker inte att det är nåt fel med BDSM-sex, men det måste vara på bådas villkor och det måste finnas respekt och tillit i förhållandet. Det måste även finnas ett sk ”stoppord”, ett helt neutralt ord som ska användas när man verkligen vill att den andra ska sluta (och kunna lita på att h*n gör det).Jag håller dock med om att vissa använder BDSM för att skada sig själva och en del börjar med att pyssla med det i alldeles för tidig ålder när de inte är mogna för det. Men de finns även de som håller på med det på ett säkert sätt för att de genuint gillar och tänder på det och jag ser inte vad som är problemet med det?En seriös dominant BDSM-utlevare skulle inte ha sex med en UG som inte mår bra psykiskt (eller tvärt om för den delen). Man måste ta sitt ansvar.Det är inte vilken typ av sex som det handlar om, utan om det förekommit utnyttjande av tjejens dåliga självförtroende och utsatthet. Och det gör det ju även hos vaniljare, som vi alla vet.

  2. Caroline Engvall skriver:

    Jag håller helt med dig, Malin. Tack för inlägget. Ansvar. Bra ord.

  3. Desdichado skriver:

    jag skulle inte kunna tänka mig något värre man kan göra mot en människa…fattar inte hur vissa av dessa tjejer ändå kan funka någorlunda normalt sen…jag skulle hellre ta livet av mig än att utsätta någon människa för det vissa gör…

  4. Malin skriver:

    Jag vill understryka att jag tycker det mannen i fallet gjort fel, eftersom tjejen mådde dåligt. Jag är bara emot det smutskastande av BDSM-sex som jag läst om (inte i Carolines fall dock) sen domen föll. Jag tror det handlar om okunskap och rädsla för något de inte förstår.Jag håller inte på med sånt själv och skulle aldrig kunna slå en partner, men har många vänner (blandat dominanta, undergivna, och såna som är både och, sk ”switch”) som gillar det och även om jag inte förstår hur de kan tycka det är skönt så måste man acceptera att alla gillar olika saker. Mina vänner är dock seriösa och väldigt medvetna om de risker som finns och har alltid ett säkerhetstänk runt det hela. Och då inte bara stoppord utan även ha en sax i närheten om de binder om den som är bunden skulle råka få panik och de behöver komma loss snabbt, en extranyckel till eventuella handklovar osv. De allra flesta av dem är även överens om att BDSM är inget man pysslar med på one night stands, eftersom man inte känner den andra personen och inte kan läsa dem och inte vet var just deras gränser går. Om någon råkar ut för en ”dominant” som inte lyssnar, så är den personen inte en BDSMare, utan en idiot och en misshandlare.

  5. Paulina skriver:

    En viktig fråga! Bra att du tar upp detta.Läste Katarina Wennstams artikel i aftonbladet, hon fick väldigt mycket påhopp. Kram Paulina

Kommentera

