Sannas ord

Jag är just nu på ett ställe där det knirrar cikador och just nu svärmar getingar kring min lilla ljuskälla till dator, så idag nöjer jag mig med att länka vidare till kollegan Sanna Lundells ilskeutbrott om domen mot männen i Rosengård. Läs gärna Sanna här.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sannas ord

  1. Elena skriver:

    Så länge männen anser sig äga rätten till kvinnors/barns kroppar kommer våldtäkter/övergrepp alltid att finnas och så även de låga/obefintliga straffen till förövarna. I Sverige har människan inget värde utan det materiella är mer av vikt, vilket visar sig i domar för ekonomiska brott som skiljer sig avsevärt i strafflängd i jämförelse till våldtäkter. Sorgligt….Din blogg och dina ord är viktiga så fortsätt skriv och ge röst åt de som inte själva kan göra sig hörda!

  2. Moa skriver:

    Hej, din bok om ”tessans” historia berör verkligen! Skönt att läsa att hon ändå mår bra idag, det stärker mig på något sätt, att hon klara det & kunde gå vidare utan att låta det som hände henne påverka sitt liv, även om det alltid finns där, såklart. Har skrivit några ord på min blogg om du vill läsa (: Ha det göttt!lösen & användarnamn är:test

Kommentera

