Glöm inte killarna

Jag skriver just nu om en kung ille, Joakim. Han är bara 17. Vi får inte glömma bort dem, killarna. Faktum är att det ju är vanligare att unga killar säljer sex än att tjejer gör det. Men vem hör killarna? Ingen. Kanske med all rätta, för vem ska killarna våga prata med? Nummer ett är skammen att de säljer sex. Nummer två är dubbelskammen: är jag homosexuell?
Så här berättar Joakim själv:

”Jag har blivit våldtagen många gånger. Jag vet att andra skulle kalla det så. Våldtäkt. Jag tycker att det är ett så fult ord. Så skamfyllt. Men visst, jag har haft sex på många vis som jag inte själv tyckte om, så jag antar att det är ett övergrepp. Så säger min terapeut. Nej, jag har aldrig anmält. Jag gick ju dit frivilligt, eller hur? Vem ska tro mig då? Skulle jag sitta i en rättssal och möta de där svinen igen, nej, det skulle kännas ännu värre. Då är det bättre att bara glömma bort, försöka träffa andra istället. Jag tycker mig ha blivit en bra människokännare som redan vid första mailet kan känna av om det är en snuskkubbe eller någon som jag faktiskt kan ha utbyte av att knulla. Hur det känns inombords? Jag vet inte. Jag stänger liksom av.”

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

