Paulinas helvete

Hej och åh, vad jag önskar att jag kunde berätta allt-på-en-gång om allt spännande som händer kring mitt och vårt ämne. I sommar kommer allt bara att explodera, men just nu är det hårt jobb som inte syns. Jättespännande – det också.

Igår tillbringade jag och mina kolleger Linda och Lisa hela dagen i Linköping. Vi träffade extremkunnige professorn Carl-Göran Svedin (som kan ALLT om utsatta barn), men allra mest kick fick vi av att träffa Paulina. Läs gärna hennes blogg här. Paulina har överlevt ett helvete som få skulle orka berätta om. Hon har blivit våldtagen, slagen och såld men orkat stå upp för sina rättigheter i två tuffa rättegångar och fått sin gärningsman fälld. 14 års fängelsestraff. Fyra år kvar. Så här beskriver Paulina själv en del av sitt liv:

”Jag bröts sakta ner bit för bit, han isolerade mig från skola, vänner och familj. Jag fick inte ha telefon, inte gå ut. Han blev mitt liv. Först var det bara så overkligt, ett svek sedan följde mer rädsla och oro. Ibland lyckades jag stänga av, men ibland var det alltför hemskt för att slå bort. Han hittade män på nätet och jag tror aldrig det gällde sexet, det var makten och förnedringen. Att trycka mig så långt ner som möjligt. Huvudet och själen tvekade självklart men med hot kommer man långt. Jag sa nej på alla sätt som fanns men förstod att det bara blev värre nästa gång. Han bar alltid kniv, sa att han hade maffiavänner och bara han i sig var skrämmande.
Många trodde nog att jag var nykär och drog mig bort frivilligt, vilket inte var fallet. Jag önskar idag att jag hade vågat berätta, att inte känna skuld- och skamkänslor och inse att inget var mitt fel. Jag visste ju att jag hade en fin familj och vänner som skulle ha stöttat mig men skamkänslorna och hoten tog över.”

Paulinas öppenhet är unik, men tyvärr inte hennes historia. Vi måste alla hjälpas åt att se – även om vi inte vågar. Eller så kan man börja med att bli stödmedlem i Paulinas Novahuset här.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Paulinas helvete

  1. Paulina skriver:

    Tack fina du. Jag är inte ensam och nu tänker jag fortsätta stötta de som lever i det tysta! Du är en fantastisk kvinna och medmänniska, så glad att våra vägar mötts. Tillsammans kan vi göra mycket, kommer bli så bra:)Kram

Kommentera

