Utan frågor slipper man berätta

20101223_InnanJul_00058.jpg

Idag går mina tankar till alla de barn som inte har öppna famnar att springa rakt in. Som Sandra, i min kommande bok ”Skamfläck”. Sandra är med mig ofta, i tanken. Sandra med den perfekta ytan. De vackra kläderna. Den fina skolan. Den tjusiga mamman. Vem skulle komma på tanken att fråga henne om hur hon mår – hon som ska ha allt?
Vem kommer på tanken att fåga henne om de män som gräver in sina fingrar och sina kön i henne nästan varje kväll för nästan inget betalt?
Sandra tycker det är bekvämt.
Om man inte får frågor slipper man berätta.

Titta runt omkring dig. Finns det unga med vackra ytor runt omkring dig som skriker ut tysta signaler men som ingen kommer på tanken att lyssna på?

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Utan frågor slipper man berätta

  1. Elin skriver:

    Ja… Jag försökte förklara det där för Linda. Att sålänge man håller uppe ytan så undrar ingen. Jag blir kallad jävla moderat i skolan, men har toppbetyg, mina föräldrar har en inkomst över medel, vi har landställe och båt, jag föredrar nk framför Gina tricot och mina föräldrar ger mig pengar när jag vill ha varje gång jag ska fika osv. Jag har ju allt? Mitt liv är ju perfekt? Enligt alla andra kanske…

  2. erviluca skriver:

    Dom finns överallt! Dom ”duktiga, tysta, fina, vackra” med svarta, sorgliga inre….

Kommentera

