Bekräftelsens vikt

Folk.jpg När jag träffar folk från Ecpat frågar jag mig ständigt hur de orkar. Titta på alla dessa bilder. Möta barnens blickar.
När jag träffar folk från polisen undrar jag hur de pallar. Se alla dessa utsatta barn, se hur illa de far.
Ibland får jag själv frågan ”hur orkar du driva den här frågan? Höra alla historier?”. Jag blir förvånad. Orkar? Det är ju det viktigaste som finns.
Och så antar jag att Ecpat, polisen, Rädda barnen, BUP och alla andra som möter dessa unga också känner.
Man måste och man vill.

Därför är det extra pepp att läsa Ninni Carlssons avhandling ”Avslöjandets tid. Kvinnors bearbetning av sexuella övergrepp” och förstå att det enda som har fått dessa kvinnor att våga berätta är bekräftelse. Att frågan ständigt är uppe och att de känner att de inte är ensamma. Och det gäller även om man är 14 eller 74.

Det är så vi alla orkar fortsätta kämpa.
Och med det önskar jag en riktigt fin vårhelg.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

