Alla som blundar

Jag eldar upp mig lite, fortfarande över Patrik Sjöberg-grejen.
En äldre herre på någon av nyhetssändningarna, någon som jobbat med Patriks tränare i 40 år, sa att han inte hade märkt något, inget alls.
Visst, det här var många år sedan och sexuella övergrepp var om möjligt ännu mer tabu än idag, men att ingen ser. Att ingen ser att ett barn mår dåligt.
Jag tror att det är lögn.
Visst ser man. Visst ser man om ens barn eller kompisarnas barn har det svårt – men man orkar inte deala med det, helt enkelt.
Jag vet att barn kan lägga ner all sin kraft och energi på att dölja sitt mående, det ska vi alltid komma ihåg, men i de här fallen verkar det inte ha varit så. De undrar själva varför alla blundade.

Ibland undrar jag vad det är med oss vuxna.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

