En sak, bara. Eller två.

Välkomna till Inte till salu-bloggen, alla nya läsare.
Jag vet att ni är många, och det är fantastiskt, just nu kommer många av er via Aftonbladets satsning.
Det ska bli roligt att ha en dialog med er – men först vill jag bara klargöra en sak.

Det här är en blogg om barn som blir utsatta och utsätter sig själva för övergrepp.
Den här bloggen är deras röst, den röst de ofta inte har.

Jag är inte emot män.
Jag är inte emot sex.
Jag är inte emot internet.
Jag är inte emot porr (men tycker att det är en intressant diskussion att dagens unga hämtar sin blommor och bin-kunskap från porren. Främst killar, men också tjejer. Vad det gör med unga – ja, den diskussionen kan vi ta senare, men det är inte bloggens uppgift).

Den här bloggens uppgift är att sätta strålkastarljuset på de unga som tar egna initiativ på nätet, som utsätter sig själva för farliga saker, som blir utnyttjade och som aldrig skulle drömma om att berätta om det för någon. De som inte anmäler, de som inte blir trodda. De som inte blir hjälpta, de som inte har en egen röst. De unga som tror att ni är ensammast i hela världen – den här bloggen är till för er.
Att sedan föräldrar och de professionella som möter er också läser är en bonus – och vi kommer att prata mycket om hjälpen. Den som finns, men som ofta inte hittar rätt.

Därför bloggar jag.
Välkomna.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

