Tills rösten blir hes

När man bloggar om unga som skadar sig med sex händer det ibland att man får kommentarer som ”hallå, skriv om det positiva och hälsosamma med sex också, sex är inte bara skadligt”.
Givetvis är det så, sex är och kan vara fantastiskt på alla sätt och vis – och återigen: jag är inte emot sex.
Men det underbara med sex får andra skriva om.
Jag vill sätta starkt stålkastarljus på en fråga som är så tabu att vi inte ens vågar ta den i våra munnar. Att vi inte vill erkänna att det här händer våra barn, våra grannars bar, speciellt i de fina områdena. I vår stad, inte i en främmande storstad, nej – det här händer våra barn överallt  – i Sverige – och det tänker jag fortsätta prata om tills jag inte har någon röst kvar.
Trevlig helg, kära läsare.

PS: Glöm inte att köpa Aftonbladet på söndag, då drar deras stora granskning om ämnet igång på riktigt.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tills rösten blir hes

  1. Evelina skriver:

    Sv: är det du som har skrivit boken ? cooolt att du hitta till min lilla blogg haha 🙂 jag har redan läst den och tycker den va jättebra! jasså? Då måste jag skaffa den på direkten haha.. kram!

  2. intetillsalu skriver:

    Hej Evelina, roligt att höra av dig. Ha en riktigt skön sommar!

Kommentera

