En sjukdom som få förstår

”Varför går de inte bara, varför stannar de kvar när det är så otäckt?” är en av de vanligaste frågor jag får från vuxna. En av de fina tjejerna som jag mailar med ger svaret så fint och bra. Om hur det känns när man inte kan sluta av sig själv, när något annat styr. Tack för att jag får dela med mig, du som läser och vet precis vem du är.

Jag önskar att jag hade en sjukdom folk förstod, som cancer. Som ingen blir förvirrad av, som syns och som folk vet. För hur förklarar man för någon att man hör röster i huvudet som säger åt en vad man ska göra och hur vidrig och värdelös man är? Som låter ångesten äta upp en inifrån å riva en i bitar. Ingen förstår och de vill inte förstå heller. De säger att de bara är en illusion, ett påhitt, en lögn, något som inte finns. Och så kanske det är, men för mig är det verklighet, jag känner det hela tiden. Förstår de inte att det är svårt att tro på det då?

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

