Linas smärta

Ibland tvekar jag. Ska jag publicera det här brevet från den här personen? Ska jag dela med mig av vissa detaljer som jag får ta del av? Min mardröm vore att någon ”smittades” av det här självskadebeteendet som sex mot ångest faktiskt är. Att
Samtidigt inser jag att det faktum att vi PRATAR OM DET faktiskt hjälper så många fler.

Jag har läst Linas blogg ett tag. Har ni också det? Tjejen som bloggar om sitt liv efter självmordsförsöket, hoppet från femte våningen. Hon är extremt öppen med sina känslor. I det här blogginlägget berättar hon om att man inte alls måste ha en trasig barndom och elaka föräldrar för att må dåligt – något som många verkar tro. Hon passar inte alls in i den trasiga mallen från början. Och det kan kanske kännas tryggt för någon – som inte heller ”passar in” – att läsa.
Linas inlägg finns här.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

