Även på Åland

Att använda sex som självskadebeteende är inte alls ett svenskt fenomen – även om jag har hört horribla rapporter om att myndighetspersoner/organisationer i andra länder verkar tro det. England till exempel. ”Nej, det har vi inte hört talas om här. Det måste vara ett svenskt femomen.”.
Man baxnar.
Åland har i alla fall snappat upp diskussionen, det bloggar Mia om här.

Dessutom tipsar hon om två bra ställen at vända sig till om man bor på Åland: Fältarna och BUP. Låt oss hoppas att de har kommit längre än engelsmännen.

 

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Även på Åland

  1. kerstin skriver:

    Jag fick hem din bok skamfläck idag kl 12.30 och hade läst ut den innan vi åt middag. Jag bara läste och läste och kunde inte släppa boken. Jag hade magknip flera gånger över det hemska jag läste. Jag hoppas männen i boken eller liknade män läser den men det är väl bara en osannolik önskan. Boken som jag väntat på så lämge berörde mig så mycket. Tack för att du finns och får ut det hemska som faktiskt existerar.

  2. Caroline Engvall skriver:

    Åh tusen tack för de fina orden, Kerstin! Vad glad jag blir!

Kommentera

