Var finns killarna?

  Imorse, på tunnelbanan, såg jag en kvinna som läste den artikel jag skrivit om killar som säljer sex, om att de inte syns. Det svindlade. Att man kan påverka med bokstäver. Synliggöra en målgrupp som inte syns och inte vill synas – och ofta känner att de inte har någontans att söka hjälp. Bland de unga som hör av sig till mig är försvinnande få killar. De finns, men majoriteten är tjejer. Det är läskigt att tänka på att vi vet att killarna som säljer sex finns – de är till och med fler än tjejerna – men de syns inte i någon annan statistik och vården ser dem väldigt sällan. Var gömmer de sina känslor, allt de blir utsatta för?
Läs gärna Metros artikel här.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Var finns killarna?

  1. Johan skriver:

    Jag är kille och har sålt sex.

  2. Johan skriver:

    Vid ett flertal tillfällen, kanske dessutom kan tilläggas. Det är inte alltid någonting jag är stolt över, inte gentemot andra (eftersom de inte känner till det, vilket jag är glad över..) utan framför allt mot mig själv. Feel free att höra av dig om du har lust att snacka mer.

Kommentera

