För barnen i tiden

I torsdags ägde World Child and Youth Forum rum på Stockholms slott.
Jag ska erkänna att jag kände mig helt fel.
När jag hade ryggsäck hade alla andra dyra handväskor.
När jag kom med buss kom andra med välputsade diplomatbilar med viftande flaggor från hela jorden.
När jag kom i min mans gamla vinterjacka (den enda jag kommer i, extremt höggravid) med hade alla andra dyra kappor.
Men.
Det blev en bra dag. Många tjusiga kavajer och fina slipsar blandade med eldsjälar iklädda ryggsäck (nejdå, några var tjusiga också) kan förhoppningsvis inte bara resultera i fina ord – utan också till samarbeten mellan företag för barnens bästa.
Och det kungainitiativet är ju alltid lovvärt.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

