Jourvuxen på nätet

Just nu skriver jag ett bokkapitel om manipulerade unga tjejer till en bok som handlar om grooming. Om hur tjejer, som inte alls menade ställa upp på något från början, blir grundlurade och övertalade av en man på nätet. Man kan följa det läskigt verkligt genom äkta chatloggar från Alexandrafallet i boken.
Dessa manipulerade tjejer har ingenting gemensamt (förutom att de stött på Alexandramannen) mer än att alla säger samma sak: ”jag hade ingen vuxen jag kände att jag kunde anförtro mig åt”.
Detsamma gäller de självskadande unga som jag möter. De säger att de inte har någon vuxen de kan prata med. Ingen förälder. Ingen lärare. Ingen.

Nyligen startade sidan Jourvuxen, där du som har det svårt kan mejla och få personlig kontakt med en vuxen person. Någon av dem är online nästan jämt och om du gillar deras sida på Facebook får du läpande uppdateringar om vad som händer. Toppeninitiativ!

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

