Ett steg framåt

Träffade fantastiska M i Kalmar igår, fantastiska M begåvad med ordens talang. Här är en av hennes dikter som jag fick tillåtelse att dela med mig av. Känner du igen dig?

Ett steg framåt
Ibland går du ett steg framåt
och ser dig själv stark som solen
Men ibland står du ensam kvar
tills din meningslösa längtan
gnager sönder dig tills det
bara finns tårarna kvar
Oavsett hur du är
möter du alltid någon
som gärna följer dig
en bit på väg
Han är din medvandrare
på din väg en stund
och han kommer att
finnas för dig på precis
det sättet som just du behöver
Den dagen han lämnar dig
för en stund kommer alltid
nästa vän på besök
och glöm aldrig
att sanna vänner finns kvar
när du är på väg
mot nya möjligheter

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett steg framåt

  1. Frida.L skriver:

    Vilken fin dikt!
    Jag ser fram emot så galet mycket tills du kommer och ska prata på Barnfridsdagen, jag tycker det är fantastiskt av dig att komma för att ”bara” hålla ett tal på såpass kort tid, det är beundransvärt. Sitter och läser skamfläck för en andra gång nu, behövde det för att verkligen förstå, så fruktansvärt att vissa drabbas av dessa öden men så modigt att de orkar berätta!
    Önskar jag var så modig ibland!
    Jag har glömt säga till dig att det kommer att finnas ett litet tält med bord och stol bredvid scenen där du gärna får sälja och signera dina böcker efteråt om du vill? Jag vill ha min signerad i alla fall ;D

  2. Marre skriver:

    Roligt att se sitt eget publicerat på annan plats än sin egen personliga hemsida.

    /M från Kalmar

Kommentera

