I hjärtat

Hej kära vänner!

Jag har grävt ner mig i ett spännande projekt som förhoppningsvis ska kunna göra något för en del av er. Idén har legat och grott länge och nu är det snart dags att ta ut projektet i ljuset. Men än är det några veckor kvar och tills dess skickar jag massor av tankar till några av er som jag har träffat den senaste tiden på föreläsningar ute i landet eller genom mejl direkt. M i Kalmar, till exempel. Eller H i Bromma. Tack för era berättelser, ni bor i mitt hjärta.

/Caroline Engvall

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I hjärtat

  1. Marianne Olsson skriver:

    Hej
    Blev jätteintresserad då jag hittade detta. Jag arbetar som terapeut, mkt med ungdomar, mkt med självskadebeteende och sex. Vi når många gymnasieungdomar. Går en sexologutbildning i Malmö, denna terminen handlar om sexuell folkhälsa. I denna utbildning ingår att man skall skriva en uppsats/ projektbeskrivning om någonting inom detta. Jag började skissa på eett projekt ang sexuell hälsa på en högstadieskola i samarbete med lärare där. Alltmer intresserad av detta ämne, har varit uppe mkt i media, tjejjouren har jag kommit i kontakt med som har uppmärksammat detta och det måste finnas ngt att göra på bred front. Är det ett sådant projekt som du tänkt dra igång? om möjligt skulle jag gärna vilja vara med på ett hörn för att dela erfarenheter och kanske komma fram till hur kan man göra för att ev vara till hjälp på ngt sätt. Jag skall göra en projektbeskrivning och komma med konkreta förslag men behöver inte göra genomförandet, det får gärna någon annan göra, ta reda på hur man söker pengar osv.
    Låter det intressant? hör g ärna av dig.
    Marianne

Kommentera

