Reginas hjärta klappar för utsatta

I mitt ”vanliga” jobb som journalist träffar jag en mängd människor, men få har gjort ett sådant intryck på mig som mångkonstnären Regina Lund. Hennes hjärta är så stort att det knappt får plats i hennes kropp.
Hennes musik har alltid budskap, och en av de vackraste låtarna på hennes nya skiva (som finns att lyssna på gratis här) är Breathe.

Kanske kan du känna igen dig? Så här säger Regina själv om den:

– När något är riktigt jobbigt är det skönt att bara släppa allt , vara i nuet och bara ta en sekund i taget.
Ett djupt andetag i taget.
Bara fokusera på att andas.
Att faktiskt kunna andas.

Vi kan andas tillsammans i ett enda andetag ; Breathe.
Det kan vara skönt när man är mitt i ett problem eller en svårighet att just få slippa prata om den egna svårigheten.
Andas!
Allt kommer bli bra.
Du andas.
Allting ÄR bra.
Du är inte ensam.
Du hör ihop med allt som finns.
Andas in allt du älskar.
Andas ut allt du inte vill ha.
Andas!

Bilden kommer från manifestationen som uppmärksammade sex som självskadebeteende. Kungsträdgården i Stockholm, augusti 2011.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Reginas hjärta klappar för utsatta

  1. J skriver:

    ”Låt mig bara få andas lite
    Du står ju på mig och
    jag måste få lite luft
    för en gångs skull
    eller kan du inte försvinna?
    Jag orkar inte mer
    men om jag bara får andas lite
    så kommer det bli bra
    Eller har du förspillt min tid i onödan?”

    Bara låt mig andas och låta det vara så tills jag kan vara mig själv igen.

Kommentera

