Det kom ett mejl

Det kom ett mejl från Therese, öppenhjärtigt och modigt. Med hennes tillåtelse – läs mer och titta gärna på hennes filmlänk.

Mitt namn är Therese, jag är 19 år gammal och det här är min visuella dagbok.
Det finns många som försöker måla upp bilden av psykisksjukdom och depression som ”romantisk”, men sanningen är att den verklighet jag och så många andra lever i är fylld av självhat, ångest, mediciner, självmordstankar/självmordsförsök, temperamentsutbrott, utredningar och behandlingar. Sommaren 2013 fick jag min Borderline (emotionellinstabilitetssjukdom) diagnos och det vände upp och ner på mitt redan kaotiska liv. Sedan hösten 2010 har jag varit deprimerad och aldrig riktigt förstått varför. Det enda jag har förstått är att jag trivs i mörkret och samtidigt inser jag att om stannar jag där så kommer jag att dö.  Antingen av min egen hand eller av sjukdomen som slukar mig.
Jag vet hur helvetet känns. Hur det är att bara vilja dö, där på fläcken. Men jag vet också hur skönt det är att leva. Hur underbart det är att få tillfriskna, att kunna känna genuin lycka igen och att få skratta åt livets små ting.
Du som ser min film, tack! Jag önskar att du aldrig mer tvekar på din styrka. Jag hoppas att du aldrig låter någon annan förstöra dig, varken på insidan eller på utsidan. Visa för världen att du inte ger dig utan en fight. Var inte rädd för att falla, var istället rädd för att du aldrig stod upp och slogs för dig själv. Låt inte mobbarna vinna, låt inte sexutnyttjaren vinna, låt inte misshandlaren vinna.
Låt aldrig dina demoner vinna kriget över ditt liv. Det är ditt liv för en anledning.
Ta ett djupt andetag och sluta aldrig att röra dig mot ljuset.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det kom ett mejl

  1. Sylvia skriver:

    Du är så stark och modig. Jag älskar dig så mycket♥
    Mamma

Kommentera

