Efterlysning från Sveriges radio

Kära läsare. Magnus Arvidson är en riktigt duktig reporter på Sveriges radio. Kanske lyssnade du på hans reportage om männen som köper sex? Sändes i höstas.
Kan någon av mina fina läsare kan hjälpa Magnus? Se hans efterlysning nedan.

Hej! Magnus Arvidson heter jag och jobbar som reporter på Sveriges Radio och samhällsprogrammet Verkligheten i P3 här. I våras gjorde vi en större granskning av barnsexhandeln i Sverige med fokus på unga tonårstjejer och vi kunde också avslöja männen som är söker efter barn och unga tonåringar för sexköp. Tillsammans med Caroline Engvalls bok Skuggbarn hjälpte våran granskning också till att sätta fokus på ett stort problem det alltför sällan talas om. Här är våran granskning:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/244192?programid=3052

I programmet berättade också ”Maggie” om hur hon redan som 12åring började sälja sig via webcam som en del i att söka bekräftelse och skada sig själv. Och som 16åring började hon sälja sin kropp fysiskt. Det blev två starka program om hennes kamp för att sluta sälja sig.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/239407?programid=3052

Nu ska vi i början av nästa år försöka göra en serie om de unga killarna som säljer sig och vi behöver verkligen era läsare blogg här för att komma framåt. Det har visat sig vara svårare än jag först trodde att hitta killarna som drabbats och nu skulle vi behöver eran hjälp för att komma i kontakt med någon kille som varit under 18 år och sålt sig mot betalning. I första hand är jag ute efter någon som kan tänka sig att ställa upp med sin riktiga röst men att vara anonym i övrigt (vad gäller namn, ort mm). Om inte det går så är jag beredd att erbjuda fullständigt källskydd dvs att vi då helt byter ut personens röst mot någon annans. Det bör såklart vara någon som idag är över 18 år och som lämnat prostitutionen. Alla tips som kan leda mig framåt till en intervju är välkomna!

Så känner du någon eller har du själv sålt sex när du var under 18 år kontakta mig gärna så berättar jag mer om vårat program och så får du ta ställning till om du vill hjälpa till och vara med och under vilka former det ska ske.

Jag tror en sådan berättelse i radio också skulle kunna hjälpa andra och på sikt också bryta tabun och stigman och faktiskt innebära en samhällsförbättring.

Hör gärna av er till mig. Här är en länk till mig på Verklighetens hemsida där det finns nummer och mail till mig. Du kan höra av dig till mig med tips och du har då full anonymitet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3052&artikel=2663030

Hoppas vi hörs snart och tack för hjälp med efterlysningen här på din sida Caroline.

Ta hand om er!

/Magnus Arvidson Verkligheten i P3 Sveriges Radio

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

