”Är jag verkligen så här snygg? Jag tyckte ju inte det själv.”

Nya boken om konsekvenserna av spridda sexuella bilder och filmer på nätet börjar ta form. Många modiga tjejer har berättat sina historier. Poliser. Åklagare. Forskare. Kuratorer.
En av de som berättar om hur bilder blev ett självskadebeteende är 17-åriga Alexandra.

”Jag blev ofta smickrad över deras ord, kände ”oj, är jag verkligen så här snygg?” Jag tyckte ju inte det själv. Och så provade jag att skicka fler bilder för att få bekräftat att jag verkligen var fin – och då blev det ju mer och mer hud på bilderna. Jag ville få bekräftelse så att jag kunde må bra, men jag tog fel väg.”

Känner du igen dig? Mejla gärna info@intetillsalu.se och berätta.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

