Spridda bilder

”Just nu är det en intensiv period med manuset till nya boken: Virtuell våldtäkt – om unga och sexbilder på nätet. Boken kommer i april, och strax startar korrläsningen av det manus som tagit form under det gångna året – och som tyvärr blir allt mer aktuellt. Det nystas ständigt upp nya fall där barn och unga drabbats av spridda sexuella bilder på nätet, just det bokens tema är. Konsekvenserna, som kan slå så hårt.
Så här berättar Alexandra:

”Jag skickade nakenbilder i ensamhet, när jag sökte den där onåbara bekräftelsen. Att en bild kan komma i fel händer kan förstöra allt, det kan förfölja en genom hela livet. Ändå kunde jag inte sluta. Jag blev beroende av kommentarerna. Jag visste inte varför, men jag intalade mig själv att jag äcklades när de sa att jag var vacker, snygg eller hade sexig kropp. Jag fyllde något som var otroligt tomt inuti mig och det blev nästan som en drog. Men när konversationen var slut och kameran avstängd fick jag ju inga fler kommentarer, vilket jag ju behövde. Jag trodde att det var bra för mig. Att jag skulle må så himla mycket bättre efteråt, vilket jag inte gjorde. Jag mådde bara sämre, kände mig ännu äckligare, ännu mer osedd. Jag behövde liksom mer, det blev ett beroende. Jag tänkte aldrig på att sluta faktiskt. Jag tänkte att detta var något som ”var den jag var”, att det var så det alltid skulle vara.”

Idag mår Alexandra bra. Hon har fått hjälp. Det finns bra sådan att få. Mer om det här på bloggen inom kort.

Om intetillsalu

Inte till salu - en blogg för unga som skadar sig med sex.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

